Datum start verkoop Switi fase 3a is bekend

11 april '18

Goed nieuws over fase 3a in Switi. De datum voor de start van de verkoop is bekend! Zet woensdag 25 april alvast in je agenda, die dag start om 17.00 uur online de verkoop van de 23 eengezinswoningen in het project. Wij leggen je graag uit wat je moet doen om in aanmerking te komen voor een woning in Switi.

1. Meld je aan!

Heb jij je aangemeld als belangstellende voor de woningen in Switi? Dan krijg je woensdag 25 april rond 17.00 uur een e-mail met een link naar de verkoopdocumenten. Hier vind je onder andere de technische plattegronden, de mogelijkheden van meer- en minderwerk en wat voor sanitair en keuken er standaard in de woningen komt. Je neemt op je gemak alles door en verzamelt eventuele vragen. 

Ben je nog niet aangemeld voor Switi? Doe dat dan alsnog en maak meteen een account aan. Zo ben je goed voorbereid, hoef je niets te missen en ontvang je op 25 april de nieuwsbrief.

2. Maak een Mijn Eigen Huis account aan

Heb je alles gelezen en bekeken? Geef dan jouw voorkeuren door. Dat kan alleen via een account van Mijn Eigen Huis. Heb je nog geen account? Maak dan vóór de verkoop start er snel één aan. >> Account aanmaken 

3. Geef je voorkeuren op

Je hebt tot woensdag 2 mei 17:00 uur de tijd om je voorkeuren door te geven in je Mijn Eigen Huis account. Neem gerust je tijd, want het maakt niet uit hoe snel je inschrijft. 

4. Toewijzing woningen

Op woensdag 2 mei om 17.00 uur sluit de inschrijving. En dan?

Daarna vindt de toewijzing van de woningen plaats. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten en hanteren wij onderstaande opeenvolgende criteria:

1) Aantal kandidaten per bouwnummer 
Is er 1 kandidaat voor een bouwnummer, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen. Zijn er meerdere kandidaten op dat bouwnummer, dan volgt een 2e beoordeling.

2) Financiële check
Bij meerdere kandidaten op 1 bouwnummer, kijken we of een kandidaat een financiële check heeft gedaan. Dat geeft aan dat je weet wat je bij de bank kunt lenen. Je kunt ons dit laten weten door nadat de verkoop is gestart een brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in je Mijn Eigen Huis-account. Deze upload mogelijkheid is beschikbaar, zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft. Lees hier alles over de financiële check. 

Let erop dat erin staat dat jij – bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld – het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing vernietigen wij deze informatie.

Let op: de koopsom bij canonbetaling is aanzienlijk lager dan die bij afkoop. De geldverstrekker (bank) houdt bij de bepaling van uw maximale leencapaciteit echter wel rekening met uw jaarlijkse canonverplichting aan de gemeente en dat heeft direct gevolgen voor de hoogte van uw maximale leencapaciteit. De maximale leencapaciteit bij canonbetaling ligt lager dan die bij afkoop erfpacht of bij een woning op eigen grond. Informeer hiernaar bij de makelaar of hypotheekadviseur voorafgaand aan uw inschrijving.

3) Aanmeldduur
Als er meerdere kandidaten zijn voor een bepaald bouwnummer én ze allemaal de financiële check hebben doorlopen, kijken we tenslotte naar het moment van aanmelden als belangstellende voor het betreffende project. De woning wordt uiteindelijk toegewezen aan degene die als langste staat aangemeld voor die betreffende fase.

Wij streven op deze manier naar een optimale bezetting van alle woningen. Immers, hoe sneller de woningen allemaal verkocht zijn, hoe eerder we kunnen starten met de bouw: dat is voor zowel ons als voor jou als mogelijk toekomstige bewoner, een voordeel.

5. Uitnodiging gesprek en tekenen overeenkomst

Iedereen die zich heeft ingeschreven, ontvangt van ons bericht. Alle belangstellenden die zijn ingeloot en een bouwnummer toegewezen hebben gekregen worden door de makelaar gebeld met het goede nieuws. Er wordt dan direct een afspraak ingepland voor een adviesgesprek. Als je een woning toegewezen hebt gekregen dan zie je ook in jouw account dat je een optie hebt en op welke woning. 

De belangstellenden die niet zijn ingeloot ontvangen een e-mail met daarin het bericht dat ze geen bouwnummer toegewezen hebben gekregen en op de reservelijst geplaatst zijn. Ook dit is terug te zien in je Mijn Eigen Huis account.

Na het adviesgesprek heb je de tijd om alle stukken thuis rustig door te nemen en eventuele vragen aan de verkoopadviseur te stellen. Ga je over tot aankoop? Dan stellen we de overeenkomst op en kun je deze ondertekenen.

  Bekijk de woningtypes
  Maak een account aan